Polish Afrikaans Albanian Arabic Armenian Azerbaijani Basque Belarusian Bulgarian Catalan Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Filipino Finnish French Georgian German Greek Hebrew Hindi Hungarian Icelandic Indonesian Irish Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Macedonian Norwegian Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Swahili Swedish Turkish Ukrainian Vietnamese Welsh

pozyczka online

OSDonate

Podoba Ci się nasza strona? Postaw nam piwo! :)

Kwota:
Typ: śmigłowiec elektryczny klasy "450" - 6 kanałów, FBL
Tarcza sterująca: 3 serwa, 120st (Hitec HS-65MG)
Rozpiętość wirnika: 700 mm
Długość: 650 mm
Waga do lotu: 933 g
Silnik: Turnigy Typhoon 2215 (3550kV)
Pakiet: LiPo 3s1p 2200mAh 45-90C
Łopaty: HK 3D Pro 325mm (węglowe)
Żyroskop: Tarrot ZYX-S (3-kanałowy, FBL)
Serwo ogonowe: Turnigy TGY-306G-HV
Właściciel: Piotr Dutkiewicz

CopterX 450PRO jak można się domyślać jest "markową", chińską kopią śmigłowca Align T-REX 450PRO FBL. Śmigłowiec to typowa konstrukcja z tarczą CCPM i napędem ogona za pomocą paska zębatego, posiada on głowicę flybarless.

Mój egzemplarz kupiłem jako KIT do samodzielnego złożenia, doposażyłem go w silnik Turnigy Typhoon 2215 (3550kV), regulator obrotów Turnigy AE-45A (wydajny SBEC, bardzo przyjemny softstart), 3 serwa HS-65MG, trójosiowy żyroskop FBL Tarrot ZYX-S oraz serwo ogonowe Turnigy DS480. Całość zasilają pakiety Turnigy Nanotech 3s 2200 45-90C, które nawet w upalne dni radzą sobie ze śmigłowcem bez problemu. Czas lotu w trybie "3D" to 6 minut lub minimalnie mniej, do poziomu rozładowania pakietów 3.80V/cela.

Nowa "450" (porównując do 450SE V2) oprócz głowicy FBL posiada też całkowicie przeprojektowaną ramę główną, zapewniającą lepsze wyważenie i dającą dużo łatwiejszy dostęp do serwomechanizmów. Montowanie serwa ogonowego także jest dużo lepiej przemyślane a sterowanie wirnika ogonowego solidniejsze i bardziej precyzyjne. Projekt (firmy Align) sam w sobie jest znaczącym krokiem do przodu a dodatkowo jakość wykonania klonu poprawiła się. Drobną ale naprawdę ważną zmianą było też wymienienie zwykłych, marnej jakości śrub krzyżakowych na masywniejsze, bezproblemowe w użytku śruby ampulowe. Wprowadzone zmiany sprawiają, że śmigłowiec nie tylko lata lepiej i jest bardziej trwały, ale może przede wszystkim - jest dużo łatwiejszy i przyjemniejszy w serwisowaniu.

Na koniec, pozwolę sobie wymienić wszystkie wady "fabryczne" mojego egzemplarza - pozwoli to Wam samodzielnie ocenić jakość wykonania "chińczyka". W/g mnie usterki były naprawdę drobne, a zakup śmigłowca CopterX uważam za bardzo opłacalny. Lista problemów tego konkretnego egzemplarza przedstawiała się następująco:

  1.  Zębatka odbierająca napęd ogona - plastikowe "zacieki" pomiędzy zębami -> usunięte skalpelem.
  2. Źle nawiercony otwór w belce ogonowej zabezpieczający przed rotacją skrzynki ogonowej -> belka skrócona/spiłowana o 0,5mm.
  3. Zbyt luźne okucia łopatek ogonowych -> spłaszczone kombinerkami.
  4. Zabezpieczenie antyrotacyjne tarczy nie pasujące do ramy -> podcięte skalpelem.
  5. Krzywe zębatki główne ("tańczyły" względem siebie) -> rozłożenie i złożenie na nowo plus prostowanie w rękach.
  6. Zepsuty gwint w przelotce trzymającej popychacz serwa ogonowego -> dłuższa śruba na przestrzał z nakrętką.
  7. Źle nawiercone otwory do tylnego serwa -> rozwiercenie otworów w obudowie serwa.
  8. Brak threadlocka na kilku śrubkach -> T43 na każde połączenie gwintowane metal/metal.

 


Latanie w Mordach - cierpliwi dopatrzą się pętli, beczek i flipów :)

fot.P.Dutkiewicz
fot.P.Dutkiewicz
fot.W.Szczęśniak
fot.B.Wrzosek
fot.W.Szczęśniak
fot.B.Wrzosek
fot.W.Szczęśniak
fot.L.Stańczuk
fot.B.Wrzosek
fot.W.Szczęśniak
fot.W.Szczęśniak
fot.W.Szczęśniak
fot.W.Szczęśniak
fot.W.Szczęśniak
fot.B.Wrzosek

Publikowane tutaj materiały i zdjęcia stanowią własność ich autorów, nie mogą być kopiowane oraz wykorzystywane bez ich zgody.
Strona niekomercyjna.