Polish Afrikaans Albanian Arabic Armenian Azerbaijani Basque Belarusian Bulgarian Catalan Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Filipino Finnish French Georgian German Greek Hebrew Hindi Hungarian Icelandic Indonesian Irish Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Macedonian Norwegian Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Swahili Swedish Turkish Ukrainian Vietnamese Welsh

OSDonate

Podoba Ci się nasza strona? Postaw nam piwo! :)

Kwota:
Typ: śmigłowiec elektryczny klasy "450" - 6 kanałów
Tarcza sterująca: 3 serwa, 120st (E-Sky EK2-0508DS)
Rozpiętość wirnika: 680 mm
Długość: 650 mm
Waga do lotu: 753 g
Napęd: E-Sky EK5-0006 450 Motor (3800KV), LiPo 3s1p 2200mAh
Łopaty: E-Sky 315 mm (drewniane)
Żyroskop: Telebee GR-302AD (HeadLock, ATV)
Serwo ogonowe: Hitec HS-81
Właściciel: Piotr Dutkiewicz (model sprzedany)

Belt CP firmy E-Sky to 6-kanałowy śmigłowiec elektryczny 3D klasy „450”. Do głównych jego cech należy zaliczyć: zasilanie silnikiem bezszczotkowym, tarczę sterującą w systemie CCPM z 3 serwami umieszczonymi co 120 stopni, napędzanie wirnika ogonowego za pomocą paska klinowego połączonego z przekładnią główną, zmienny skok wirnika głównego i ogonowego oraz zdolność do lądowania autorotacyjnego. Takie zestawienie cech mogło by sugerować, że model jest bardzo zbliżony do popularnego T-Rexa 450. Niestety przy cenie w granicach 800-900zł za kompletny zestaw RTF nie można oczekiwać zbyt wiele – jakość i materiał wykonania (plastik) samej mechaniki oraz jakość wyposażenia (szczególnie kiepskie serwa, regulator, żyroskop, nadajnik) pozostawiają wiele do życzenia.

Mój egzemplarz, zakupiony na rynku wtórnym, różni się trochę od zestawu RTF. Przede wszystkim posiada lepszej klasy żyroskop, solidniejsze serwo ogonowe oraz zewnętrzny układ BEC zasilający odbiornik i serwa. Zastosowałem też standardowy odbiornik Hitec z podwójną przemianą. Nie posiadam również standardowego nadajnika – do sterowania modelem potrzebny jest nadajnik 6 kanałowy z programem helikopterowym dla tarczy CCPM 120st.

Na koniec, nie mając doświadczenia i praktycznego porównania do innych śmigłowców podobnej klasy mogę tylko stwierdzić, że tak wyposażony model lata i jest przewidywalny, chociaż jak dla mnie nadal trudny do opanowania.


Trudne początki, drugi dzień "lotów" (30.03.2009)

 

Poważna kraksa na asfalcie (11.06.2009)

Jeszcze w pudełku u poprzedniego właściciela fot.B.Uszacki
Rzut oka na mechanikę fot.B.Uszacki
Wstępnie złożony model fot.B.Uszacki
Tarcza sterująca i głowica - plastic is fantastic! fot.B.Uszacki
Żyroskop Telebee z funkcją Head Lock fot.B.Uszacki
Pierwsze próby uniesienia modelu fot.P.Dutkiewicz
Niektórzy twiedzą, że robienie zdjęć przed lotem przynosi pecha... fot.P.Dutkiewicz
.... Ci bardziej doświadczeni wiedzą, że pech jest wtedy, jak już nie ma czego fotografować :-) fot.P.Dutkiewicz
Stabilna pozycja pilota znacząco wpływa na stabilny lot modelu ;-) fot.W.Szczęśniak
Belt CP w całej okazałości fot.W.Szczęśniak
I w górę! fot.W.Szczęśniak
Jakiś żartowniś poustawiał nam na lotnisku latarnie... fot.W.Szczęśniak
Podwójny wirnik? Nie, to tylko linia energetyczna fot.W.Szczęśniak
Pierwsze postępy w locie postępowym fot.W.Szczęśniak
Belt z profilu fot.W.Szczęśniak
Ciemno? Może i tak, ale przynajmniej wiatr ucichł fot.W.Szczęśniak
Nocnych lotów ciąg dalszy... fot.W.Szczęśniak
W blasku zachodzącego Słońca fot.W.Szczęśniak

Publikowane tutaj materiały i zdjęcia stanowią własność ich autorów, nie mogą być kopiowane oraz wykorzystywane bez ich zgody.
Strona niekomercyjna.