Polish Afrikaans Albanian Arabic Armenian Azerbaijani Basque Belarusian Bulgarian Catalan Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Filipino Finnish French Georgian German Greek Hebrew Hindi Hungarian Icelandic Indonesian Irish Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Macedonian Norwegian Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Swahili Swedish Turkish Ukrainian Vietnamese Welsh

OSDonate

Podoba Ci się nasza strona? Postaw nam piwo! :)

Kwota:
Typ: mikrośmigłowiec elektryczny - 4 kanały
Tarcza sterująca: 2 serwa (E-Sky EK2-0508DS)
Rozpiętość wirnika: 350 mm
Długość: 410 mm
Waga do lotu: 233 g
Napęd: 2 silniki szczotkowe klasy "180", LiPo 2s1p 800mAh
Łopaty: Extreme Production 160 mm
Żyroskop: fabryczny E-Sky, z modułu 4in1
Serwo ogonowe: n/d
Właściciel: Piotr Dutkiewicz (model sprzedany)

E-Sky Lama V4 to bardzo ciekawy model z pogranicza zabawek i techniki modelarskiej. Z jednej strony bardzo prosty w pilotażu (jak na śmigłowiec) i zaprojektowany w taki sposób, aby wychodził obronną ręką z pomniejszych kraks, z drugiej strony posiada wyposażenie klasy modelarskiej - odbiornik 35MHz, typowe silniczki szczotkowe "180", cyfrowe serwomechanizmy 9g z typowymi wtyczkami, akumulator LiPo 7,4V oraz co bardzo istotne - pełne, 4-kanałowe sterowanie (pochylenie przód-tył, przechylenie lewo-prawo, regulacja ciągu oraz obrót). Wspomniane wyposażenie uzupełnia moduł 4in1, w skład którego wchodzą: odbiornik, 2 regulatory do silników szczotkowych oraz żyroskop. Ten ostatni nie jest może najwyżej klasy, ale i tak nieźle spełnia swoje zadanie "pilnując" ogona modelu. Lama jest śmigłowcem o dwóch przeciwbieżnych wirnikach głównych - różnica ich prędkości pozwala na obrót śmigłowca w okół własnej osi. Śmigłowiec sprzedawany jest w formie RTF, w skład zestawu wchodzi wszystko co potrzebne do lotów - tj. wyposażony model, pakiet zasilający, nadajnik oraz prosta ładowarka z balancerem. Bez dodatkowego tuningu (na rynku dostępnych jest dużo części zamiennych oraz tuningowych) Lama nadaje się raczej tylko do lotów w pomieszczeniach, ograniczenie stanowi krótki wał główny i co za tym idzie niewielka odległość pomiędzy płaszczyznami wirników - taka konstrukcja modelu znacząco obniża możliwość wykonywania szybkich lotów postępowych. Jako drugi i chyba ostatni dość istotny mankament trzeba zwrócić uwagę na fakt, że wraz z rozładowywaniem się akumulatora trzeba nieco korygować trymerem "trzymanie" ogona.

Reasumując - Lama V4 to świetny helikopter "na początek": łatwy w pilotażu, odporny na kraksy, stosunkowo tani, o dużej dostępności części zamiennych i tuningowych. Początkującym pozwala zapoznać się z podstawowymi zasadami oraz wyćwiczyć odruchy, natomiast bardziej zaawansowanym może np. umilić długie zimowe wieczory. Polecam!


Mały pokaz możliwości Lamy (19.04.2009)

 

 

Mikrośmigłowiec w pełnej krasie - przód fot.P.Dutkiewicz
Mikrośmigłowiec w pełnej krasie - tył fot.P.Dutkiewicz
Waga łącznie z pakietem fot.P.Dutkiewicz
Loty w pomieszczeniu - przed startem fot.T.Dutkiewicz
Loty w pomieszczeniu - oko w oko z Panią Fotogtaf fot.T.Dutkiewicz
Loty w pomieszczeniu - w tle malowniczy krajobraz... salonu! fot.T.Dutkiewicz
Pierwszy raz na lotnisku fot.B.Wrzosek
Zawis pod nosem pilota fot.B.Wrzosek
Jak się Wam podoba chińska technologia na tle polskiej motoryzacji? :o) fot.B.Wrzosek
Teren lotniska, wstęp wzbroniony! fot.B.Wrzosek
Mały udaje dużego... fot.B.Wrzosek
Niebo jeszcze szare, ale słoneczko już świeci! fot.B.Wrzosek

Publikowane tutaj materiały i zdjęcia stanowią własność ich autorów, nie mogą być kopiowane oraz wykorzystywane bez ich zgody.
Strona niekomercyjna.