Typowe zamocowanie serwa w modelu to pozycja „stojąca” - przykręcamy je na poziomo zamontowanych półkach. Sprawa komplikuje się, kiedy potrzebujemy zamocować je na „leżąco” w ograniczonej przestrzeni zarówno jeśli chodzi o wysokość jak i szerokość - np. nisko wewnątrz kadłuba lub w płacie w jego grubości (np. do napędu lotek). W artykule przedstawiamy prosty i pewny sposób, zapewniający łatwy montaż i demontaż serwa.
Niniejszy artykuł jest pierwszym z cyklu, w którym postaram się przedstawić foto-relację z budowy śmigłowca CopterX 450SE V2 wzbogaconą o własne komentarze i przemyślenia jakie nasunęły mi się w czasie składania, wyposażania oraz regulacji modelu.
W tym roku październik zaskoczył wszystkich długo utrzymującą się dobrą pogodą. To pozwoliło na oblot kolejnej (trzeciej) wersji mojego wiatrakowca, choć wcześniej zakładałem, że dalsze testy odbędą się dopiero z początkiem następnej wiosny.
Wraz ze wzrostem ilości posiadanych silników, podczas testowania pojawia się problem związany z ich zamocowaniem. Okazuje się, że uchwyt który do tej pory pasował do naszego silnika, z jakichś względów nie pasuje do nowego. Z tego powodu opracowałem bardzo proste i uniwersalne rozwiązanie, pasujące do większości typowych silników.