Nawet małe luzy w połączeniu serwomechanizmu z powierzchniami sterowymi to bardzo niepożądana dla modelu cecha. Powszechnie stosowana przez modelarzy tzw. „Z-ka” nie jest optymalnym rozwiązaniem. Istnieje wprawdzie wiele fabrycznych snapów eliminujących luzy, można jednak również taki element wykonać w prosty sposób własnoręcznie.
W zależności od tego jakich napędów i jakich śmigieł używamy - nie zawsze odczuwamy potrzebę ich wyważania. Sam proces nie jest zbyt skomplikowany a wyważarka zbyt kosztowana. Wyważone śmigła znacznie łagodniej obchodzą się z silnikiem, warto więc to robić rutynowo.
Silniki elektryczne i śmigła ze względu na relatywnie delikatną budowę są narażone na uszkodzenia w przypadku mało udanych lądowań. W artykule przedstawiam stosowany przeze mnie od dawna sposób mocowania, który dobrze zabezpiecza silnik (i w znacznym stopniu śmigło) przed uszkodzeniem.
Pogoda nas ostatnio nie rozpieszczała: huraganowe wiatry, deszcz, śnieg w połowie października. Nie mając już w tym roku nadziei na idealne warunki zdecydowałem, że pomimo przejmującego zimna i jesiennej pluchy z oblotem F-15 nie będę czekał do wiosny.