plafsqarhyazeubebgcazh-CNzh-TWhrcsdanlenettlfifrglkadeelhtiwhihuisidgaitjakolvltmkmsmtnofaptrorusrskslesswsvthtrukurvicyyi
Typ: aircombat
Rozpiętość: 0.89 m
Długość: 0.66 m
Powierzchnia skrzydła: 12.13 dm2
Waga do lotu: 536 g
Obciążenie płata: 44 g/dm2
Napęd: ASP 0.061
Śmigło: APC, Graupner 6x3
Profil: symetryczny
Właściciel: Grzegorz Filipek (model sprzedany)

Model firmy ACE został zakupiony w internetowym sklepie RCABC w postaci tzw. KITa (do samodzielnej budowy). Była to pierwsza samodzielnie zbudowana konstrukcja z prefabrykowanych elementów. Budował się łatwo i prosto głównie ze względu na uproszczoną i minimalistyczną konstrukcję. Skrzydło styropian, kadłub "puszka" z balsy. Pierwsze próby ulotnienia nie powiodły się co właściwie nie dziwi. Nie miałem wtedy większego pojęcia o regulacji silników spalinowych oraz wielkiego znaczenia masy przy tak małych rozmiarach - po prostu model był za ciężki, głównie z powodu wyposażenia (wtedy serwa Hitec HS-81) oraz ciężkiego pakietu NiCd. Ponieważ nie udało mi się ostatecznie nim polecieć oddałem go w ręce kolegi by miał na czym poeksperymentować i jak się później okazało przelewając silnik zgiąłem w nim korbowód co spowodowało znaczny spadek mocy silniczka i było dodatkową przyczyną nieudanych prób startu. Model po 2 latach wrócił do mnie i przeszedł lekką renowację. Zmieniłem też mu na sprawny silniczek. Lata podobnie jak ME-109 - jak pocisk, ale z powodu wagi lądowanie nim jest bardzo łatwe.


Pierwsze życie modelu. Na lotnisku ...
Pierwsze życie modelu. Na lotnisku ...
Pierwsze życie modelu. Odpalamy silnik.
Pierwsze życie modelu. Sukces i lot na nie w pełni sprawnym silniku.
Model obecnie. Tankowanie.
Tereska (żona Piotrka) prezentuje odrodzony model.

2008-09-06 Lot "na patelni" (w b. upalny dzień)

Publikowane tutaj materiały i zdjęcia stanowią własność ich autorów, nie mogą być kopiowane oraz wykorzystywane bez ich zgody.
Strona niekomercyjna.