Typ: aircombat
Rozpiętość: 1.02 m
Długość: 0.81 m
Powierzchnia skrzydła: 17 dm2
Waga do lotu: 867 g
Obciążenie płata: 51 g/dm2
Napęd: OS Max LA15 (2.5 cm3)
Śmigło: APC 8x4
Profil: SPICA
Właściciel: Grzegorz Filipek (model K.I.A.)

Hurricane zakupiłem na allegro częściowo wykonanego, wraz z planami potrzebnymi do zakończenia jego budowy. Wybierając go wtedy nie kierowałem się niczym innym jak sentymentem, nie miałem jeszcze wiedzy pozwalającej właściwie dobrać model dla początkującego. Model przeleżał długi czas w pudełku zanim dokończyłem jego budowę.

Konstrukcja balsowo-sklejkowa. Szybka i przyjemna budowa (raczej dokańczanie). Pokryty folią oracover imitującą materiał (faktura płótna). Malowany areografem farbkami do modeli plastikowych, a na koniec pokryty lakierem samochodowym przez zaprzyjaźnioną firmę, która wyposaża warsztaty lakiernicze. Kabina wykonana za pomocą kopyta, nagrzewnicy i butelki po mineralnej. Owiewka silnika z tkaniny szklanej, metodą “traconego styropianu”.

Ponieważ opis dodaję z dużym opóźnieniem, zapis w czasie przeszłym.

Model po poprawnym wyważeniu latał bardzo przewidywalnie. Przeloty nad ziemią, na wysokości lini oczu sprawiały mi wielką frajdę. Jako typowy aircombat był bardzo zwrotny i szybki, lądowanie nie sprawiało większych problemów. Silnik 2.5cm3 był wystarczający, chociaż wyrzut z ręki był zawsze momentem krytycznym.

Śmierć modelu nastąpiła wieczorem przy lekkiej szarówce. Na pocieszenie nie z mojej ręki. Mniej doświadczona osoba wykonała zwrot nisko nad ziemią i zgubiła orientację, w którym kierunku model leci i "nerwówką", niestety skończyło się to pionowym kretem.


Przygotowania do startu.
Wyrzut...
Prezentacja w powietrzu.
Na tle drzew.
Niski przelot.
Niski przelot.
Niski przelot.
Zaraz będzie lądowanie w trawie...
"Ustrzelony" przez fotografa w locie.
Ślizgiem ku ziemi po wyłączonym silniku.

Publikowane tutaj materiały i zdjęcia stanowią własność ich autorów, nie mogą być kopiowane oraz wykorzystywane bez ich zgody.
Strona niekomercyjna.