Typ: | akrobat 3D |
Budowa/materiał: | konstrukcyjna, balsa i kompozyty węglowe |
Rozpiętość: | 1,20m |
Długość: | 1,20m |
Powierzchnia skrzydła: | 32,58dm2 |
Waga do lotu: | 1300g (w/g producenta oryginału 1247-1360g) |
Obciążenie płata: | 39.9/dm2 |
Silnik / regulator: | Dualsky XM3542EA-6 (790kV, 548W, 140g) / Turnigy AE-45A |
Zasilanie awioniki: | Dualsky VR-3 Switching BEC |
Pakiet / czas lotu: | 3s LiPo 2200mAh 45/90C / ok. 8 minut |
Śmigło: | Xoar PJN 14x7 |
CiÄ…g statyczny: | 2495g @44A (wyliczone z eCalc) |
Serwa: | 2x Hitec HS-65MG (L), 1x ALZRC DM1232S (SW), 1x Hitec HS-5070MH (SK) |
Profil: | symetryczny |
Właściciel: | Piotr Dutkiewicz |
Opisywana Extra jest wierną kopią modelu Extreme Flight 48" Extra 300-EXP (od razu zaznaczam, że model został skopiowany hobbystycznie na własne potrzeby, proszę nie pytać o pliki pod CNC itp. - zainteresowanych zachęcam do zakupu oryginału). Samolot jest typową konstrukcyjną akrobatką 3D wykonaną z balsy wzmocnionej kompozytami węglowymi i pokrytą folią. Cechą charakterystyczną modelu jest geodetyczne ułożenie żeberek steru wysokości co zapewnia jego dużą sztywność. Extreme Flight jest jedną z topowych marek, kopia w niczym nie ustępuje oryginałowi a nawet jest trochę lżejsza.
Extra lata wyśmienicie - to pierwszy mój model balsowy, który nie buja skrzydłami w harrierze i windzie - w tych figurach jest wzorcowo stabilna. W zawisie natomiast jest trochę nerwowa. Dodatkowo przy moich umiejętnościach lotu i ustawiania modelu oraz przy zastosowanym wyposażeniu (stosunkowo duże śmigło) ma taką właściwość, że przy ekstremalnie dużych wychyleniach lotek jest dość nerwowa a po zmniejszeniu wychyleń jest ich trochę za mało do komfortowego zawisu (oczywiście stosuję duże EXPO, ale nie rozwiązuje ono do końca problemu). Poza tym model jest naprawdę doskonały i nie można mu zupełnie niczego zarzucić. Loty nożowe są typowe dla tego typu modeli, prawdopodobnie przydałby się lekki mix SK i SW, ale jeszcze nie "dorosłem" do stosowania tego typu rozwiązań. Na pewno nie jest źle, a ogólnie - bardzo dobrze!
Pomimo ostatnich tendencji (przynajmniej na zachodzie) do stosowania pakietów 4s w modelach 48" mój egzemplarz lata na zasilaniu 3s z silnikiem o stosunkowo małym kV i z relatywnie dużym śmigłem. Dzięki temu model jest trochę tańszy w eksploatacji i jednocześnie lżejszy. Z takim setupem mocy mu nie brakuje, chociaż zapewne niektórym będzie za mało prędkości.
Extra EXP to piękny, świetnie latający model. Lekki i odporny dzięki przemyślanej konstrukcji - z doskonale zaprojektowaną sekcją podwozia, co odróżnia tanie chińskie modele od tych bardziej firmowych. Sprzęt naprawdę godny polecenia!
Extra - loty z Michałem
Extra "oczami" drona