plafsqarhyazeubebgcazh-CNzh-TWhrcsdanlenettlfifrglkadeelhtiwhihuisidgaitjakolvltmkmsmtnofaptrorusrskslesswsvthtrukurvicyyi
Typ: akrobat 3D
Budowa/materiał: konstrukcyjna, balsa i kompozyty węglowe
Rozpiętość: 1,20m
Długość: 1,20m
Powierzchnia skrzydła: 32,58dm2
Waga do lotu: 1300g (w/g producenta oryginału 1247-1360g)
Obciążenie płata: 39.9/dm2
Silnik / regulator: Dualsky XM3542EA-6 (790kV, 548W, 140g) / Turnigy AE-45A
Zasilanie awioniki: Dualsky VR-3 Switching BEC
Pakiet / czas lotu: 3s LiPo 2200mAh 45/90C / ok. 8 minut
Śmigło: Xoar PJN 14x7
Ciąg statyczny: 2495g @44A (wyliczone z eCalc)
Serwa: 2x Hitec HS-65MG (L), 1x ALZRC DM1232S (SW), 1x Hitec HS-5070MH (SK)
Profil: symetryczny
Właściciel: Piotr Dutkiewicz

Opisywana Extra jest wierną kopią modelu Extreme Flight 48" Extra 300-EXP (od razu zaznaczam, że model został skopiowany hobbystycznie na własne potrzeby, proszę nie pytać o pliki pod CNC itp. - zainteresowanych zachęcam do zakupu oryginału). Samolot jest typową konstrukcyjną akrobatką 3D wykonaną z balsy wzmocnionej kompozytami węglowymi i pokrytą folią. Cechą charakterystyczną modelu jest geodetyczne ułożenie żeberek steru wysokości co zapewnia jego dużą sztywność. Extreme Flight jest jedną z topowych marek, kopia w niczym nie ustępuje oryginałowi a nawet jest trochę lżejsza.

Extra lata wyśmienicie - to pierwszy mój model balsowy, który nie buja skrzydłami w harrierze i windzie - w tych figurach jest wzorcowo stabilna. W zawisie natomiast jest trochę nerwowa. Dodatkowo przy moich umiejętnościach lotu i ustawiania modelu oraz przy zastosowanym wyposażeniu (stosunkowo duże śmigło) ma taką właściwość, że przy ekstremalnie dużych wychyleniach lotek jest dość nerwowa a po zmniejszeniu wychyleń jest ich trochę za mało do komfortowego zawisu (oczywiście stosuję duże EXPO, ale nie rozwiązuje ono do końca problemu). Poza tym model jest naprawdę doskonały i nie można mu zupełnie niczego zarzucić. Loty nożowe są typowe dla tego typu modeli, prawdopodobnie przydałby się lekki mix SK i SW, ale jeszcze nie "dorosłem" do stosowania tego typu rozwiązań. Na pewno nie jest źle, a ogólnie - bardzo dobrze!

Pomimo ostatnich tendencji (przynajmniej na zachodzie) do stosowania pakietów 4s w modelach 48" mój egzemplarz lata na zasilaniu 3s z silnikiem o stosunkowo małym kV i z relatywnie dużym śmigłem. Dzięki temu model jest trochę tańszy w eksploatacji i jednocześnie lżejszy. Z takim setupem mocy mu nie brakuje, chociaż zapewne niektórym będzie za mało prędkości.

Extra EXP to piękny, świetnie latający model. Lekki i odporny dzięki przemyślanej konstrukcji - z doskonale zaprojektowaną sekcją podwozia, co odróżnia tanie chińskie modele od tych bardziej firmowych. Sprzęt naprawdę godny polecenia!

 


Extra - loty z Michałem

 

Extra "oczami" drona

fot.P.Dutkiewicz
fot.P.Dutkiewicz
fot.P.Dutkiewicz
fot.B.Wrzosek
fot.B.Wrzosek
fot.B.Wrzosek
fot.B.Wrzosek
fot.B.Wrzosek
fot.B.Wrzosek
fot.B.Wrzosek
fot.B.Wrzosek
fot.B.Wrzosek
fot.B.Wrzosek
fot.B.Wrzosek
fot.B.Wrzosek

Publikowane tutaj materiały i zdjęcia stanowią własność ich autorów, nie mogą być kopiowane oraz wykorzystywane bez ich zgody.
Strona niekomercyjna.