plafsqarhyazeubebgcazh-CNzh-TWhrcsdanlenettlfifrglkadeelhtiwhihuisidgaitjakolvltmkmsmtnofaptrorusrskslesswsvthtrukurvicyyi
Typ: latające skrzydło
Rozpiętość: 1.00 m
Cięciwa: 270/140 mm
Powierzchnia skrzydła: 20.8 dm2
Waga do lotu: 275 g
Obciążenie płata: 13.2 g/dm2
Napęd: BL C20 (2050KV), LiPo 2s1p 610mAh
Śmigło: GWS 7x3.5
Profil: KFm4
Właściciel: Wojciech Szczęśniak

„Divinity” to model latającego skrzydła (plany dostępne na RC-Groups) cieszący się sporą popularnością, przede wszystkim ze względu na to, że jest wyjątkowo prosty w budowie a jednocześnie nieźle lata. Ja zainteresowałem się nim głównie z powodu zastosowanego tu nietypowego (szczególnie dla latających skrzydeł) profilu KFm4 (profil warstwowy). Od dawna nosiłem się z zamiarem wypróbowania tego rodzaju profilu, aby przekonać się, czy rzeczywiście dobrze spisują się one w depronowych modelach i na ile ich właściwości lotne odbiegają od tych z klasyczną aerodynamiką. Dostosowałem oryginalne plany (stąd nazwa Divinity WS, w skrócie DWS) pod kątem własnych wymagań - m.in. zmianie uległy wymiary (zmniejszyłem je pod kątem lepszego wykorzystania standardowej formatki depronu), zmodyfikowałem kształt tylnej części płata i dodałem mały kadłub, poprawiający „widzialność” modelu w powietrzu a także zmniejszający ryzyko uszkodzeń podczas lądowań w przygodnym terenie. Pierwsze czym zaskoczył mnie ten model - to szybkość z jaką go zbudowałem, a drugie, to dobre właściwości lotne jak na tak prostą konstrukcję. Ze względu na małe obciążenie powierzchni nośnej jest to teoretycznie model „slow fly”, ale testowałem go także podczas bardzo silnego wiatru i ku mojemu zaskoczeniu dawał sobie świetnie radę również w takich warunkach. Jednym słowem jest to bardzo interesująca konstrukcja, z jednej strony nietypowa jeśli chodzi aerodynamikę, z drugiej wyjątkowo tania i szybka w budowie, nadająca się do wykonania przez początkujących modelarzy (choć moim zdaniem nie nadaje się na pierwszy model RC). W kolejnych artykułach poświęconych DWS zamieścimy plany tej wersji i relację z budowy a także rozważania odnośnie specyfiki użytego tu profilu KFm4.

 


Publikowane tutaj materiały i zdjęcia stanowią własność ich autorów, nie mogą być kopiowane oraz wykorzystywane bez ich zgody.
Strona niekomercyjna.