Typ: | śmigłowiec elektryczny klasy "450" - 6 kanałów |
Tarcza sterująca: | 3 serwa, 120st (E-Sky EK2-0508DS) |
Rozpiętość wirnika: | 680 mm |
Długość: | 650 mm |
Waga do lotu: | 753 g |
Napęd: | E-Sky EK5-0006 450 Motor (3800KV), LiPo 3s1p 2200mAh |
Łopaty: | E-Sky 315 mm (drewniane) |
Żyroskop: | Telebee GR-302AD (HeadLock, ATV) |
Serwo ogonowe: | Hitec HS-81 |
Właściciel: | Piotr Dutkiewicz (model sprzedany) |
Belt CP firmy E-Sky to 6-kanałowy śmigłowiec elektryczny 3D klasy „450”. Do głównych jego cech należy zaliczyć: zasilanie silnikiem bezszczotkowym, tarczę sterującą w systemie CCPM z 3 serwami umieszczonymi co 120 stopni, napędzanie wirnika ogonowego za pomocą paska klinowego połączonego z przekładnią główną, zmienny skok wirnika głównego i ogonowego oraz zdolność do lądowania autorotacyjnego. Takie zestawienie cech mogło by sugerować, że model jest bardzo zbliżony do popularnego T-Rexa 450. Niestety przy cenie w granicach 800-900zł za kompletny zestaw RTF nie można oczekiwać zbyt wiele – jakość i materiał wykonania (plastik) samej mechaniki oraz jakość wyposażenia (szczególnie kiepskie serwa, regulator, żyroskop, nadajnik) pozostawiają wiele do życzenia.
Mój egzemplarz, zakupiony na rynku wtórnym, różni się trochę od zestawu RTF. Przede wszystkim posiada lepszej klasy żyroskop, solidniejsze serwo ogonowe oraz zewnętrzny układ BEC zasilający odbiornik i serwa. Zastosowałem też standardowy odbiornik Hitec z podwójną przemianą. Nie posiadam również standardowego nadajnika – do sterowania modelem potrzebny jest nadajnik 6 kanałowy z programem helikopterowym dla tarczy CCPM 120st.
Na koniec, nie mając doświadczenia i praktycznego porównania do innych śmigłowców podobnej klasy mogę tylko stwierdzić, że tak wyposażony model lata i jest przewidywalny, chociaż jak dla mnie nadal trudny do opanowania.
Tematy pokrewne
Trudne początki, drugi dzień "lotów" (30.03.2009)
Poważna kraksa na asfalcie (11.06.2009)