plafsqarhyazeubebgcazh-CNzh-TWhrcsdanlenettlfifrglkadeelhtiwhihuisidgaitjakolvltmkmsmtnofaptrorusrskslesswsvthtrukurvicyyi
Typ: makieta (niewykończona)
Rozpiętość: 1.24 m
Długość: 1.02 m
Powierzchnia skrzydła:
25.9 dm2
Waga do lotu: 1300 g
Obciążenie płata: 50.2 g/dm2
Napęd: BL Turnigy C3542 (1250KV), LiPo 3s1p 2200mAh
Śmigło: APC-E 10x5
Profil: dwuwypukły, asymetryczny, NACA2412
Wlaściciel: Piotr Dutkiewicz (model sprzedany)

Ryan'a dostałem od pewnego modelarza z Białegostoku za pośrednictwem Wojtka. Model nigdy nie latał - w przeszłości przeszedł tylko próby kołowania. Wykonany został z kopii części KITu Great Planes - Ryan STA EP. Jest to konstrukcja całobalsowa ze skrzydłem konstrukcyjnym krytym kesonem. Mój egzemplarz różni się od fabrycznego głównie napędem (silnik bezszczotkowy zamiast 600-ki z przekładnią), brakiem detali typu owiewki (kabiny/kół), sposobem wykończenia - malowana "japonka" w miejsce folii termokurczliwej oraz zastosowaniem owiewki silnika domowej produkcji (laminat) w miejsce fabrycznej wytłoczki. Wszystko to sprawia, że mimo dużego potencjału samolot w niewielkim tylko stopniu przypomina makietę pięknej sportowej maszyny z przełomu lat trzydziestych i czterdziestych. Tym niemniej model lata wspaniale i chciałbym jeszcze raz serdecznie podziękować anonimowemu darczyńcy!



Oblot modelu (18.06.2008)

Ryan lata - czas zrobić owiewkę!
W siną dal...
Pierwszy start z założoną owiewką silnika.
Ha! Wreszcie mam "mordkę"!
Podejście do lądowania.
Do biegu... fot.B.Wrzosek
...gotowi... fot.B.Wrzosek
START! fot.B.Wrzosek
Pomimo słabego silniczka model dzielnie pnie się w niebo. fot.B.Wrzosek

Publikowane tutaj materiały i zdjęcia stanowią własność ich autorów, nie mogą być kopiowane oraz wykorzystywane bez ich zgody.
Strona niekomercyjna.