Polish Afrikaans Albanian Arabic Armenian Azerbaijani Basque Belarusian Bulgarian Catalan Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Filipino Finnish French Georgian German Greek Hebrew Hindi Hungarian Icelandic Indonesian Irish Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Macedonian Norwegian Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Swahili Swedish Turkish Ukrainian Vietnamese Welsh

OSDonate

Podoba Ci się nasza strona? Postaw nam piwo! :)

Kwota
Typ: akrobat 3D
Budowa/materiał: konstrukcyjna, balsa i kompozyty węglowe
Rozpiętość: 1,20m
Długość: 1,20m
Powierzchnia skrzydła: 32,58dm2
Waga do lotu: 1300g (w/g producenta oryginału 1247-1360g)
Obciążenie płata: 39.9/dm2
Silnik / regulator: Dualsky XM3542EA-6 (790kV, 548W, 140g) / Turnigy AE-45A
Zasilanie awioniki: Dualsky VR-3 Switching BEC
Pakiet / czas lotu: 3s LiPo 2200mAh 45/90C / ok. 8 minut
Śmigło: Xoar PJN 14x7
Ciąg statyczny: 2495g @44A (wyliczone z eCalc)
Serwa: 2x Hitec HS-65MG (L), 1x ALZRC DM1232S (SW), 1x Hitec HS-5070MH (SK)
Profil: symetryczny
Właściciel: Piotr Dutkiewicz

Opisywana Extra jest wierną kopią modelu Extreme Flight 48" Extra 300-EXP (od razu zaznaczam, że model został skopiowany hobbystycznie na własne potrzeby, proszę nie pytać o pliki pod CNC itp. - zainteresowanych zachęcam do zakupu oryginału). Samolot jest typową konstrukcyjną akrobatką 3D wykonaną z balsy wzmocnionej kompozytami węglowymi i pokrytą folią. Cechą charakterystyczną modelu jest geodetyczne ułożenie żeberek steru wysokości co zapewnia jego dużą sztywność. Extreme Flight jest jedną z topowych marek, kopia w niczym nie ustępuje oryginałowi a nawet jest trochę lżejsza.

Extra lata wyśmienicie - to pierwszy mój model balsowy, który nie buja skrzydłami w harrierze i windzie - w tych figurach jest wzorcowo stabilna. W zawisie natomiast jest trochę nerwowa. Dodatkowo przy moich umiejętnościach lotu i ustawiania modelu oraz przy zastosowanym wyposażeniu (stosunkowo duże śmigło) ma taką właściwość, że przy ekstremalnie dużych wychyleniach lotek jest dość nerwowa a po zmniejszeniu wychyleń jest ich trochę za mało do komfortowego zawisu (oczywiście stosuję duże EXPO, ale nie rozwiązuje ono do końca problemu). Poza tym model jest naprawdę doskonały i nie można mu zupełnie niczego zarzucić. Loty nożowe są typowe dla tego typu modeli, prawdopodobnie przydałby się lekki mix SK i SW, ale jeszcze nie "dorosłem" do stosowania tego typu rozwiązań. Na pewno nie jest źle, a ogólnie - bardzo dobrze!

Pomimo ostatnich tendencji (przynajmniej na zachodzie) do stosowania pakietów 4s w modelach 48" mój egzemplarz lata na zasilaniu 3s z silnikiem o stosunkowo małym kV i z relatywnie dużym śmigłem. Dzięki temu model jest trochę tańszy w eksploatacji i jednocześnie lżejszy. Z takim setupem mocy mu nie brakuje, chociaż zapewne niektórym będzie za mało prędkości.

Extra EXP to piękny, świetnie latający model. Lekki i odporny dzięki przemyślanej konstrukcji - z doskonale zaprojektowaną sekcją podwozia, co odróżnia tanie chińskie modele od tych bardziej firmowych. Sprzęt naprawdę godny polecenia!

 


Extra - loty z Michałem

 

Extra "oczami" drona

fot.P.Dutkiewicz
fot.P.Dutkiewicz
fot.P.Dutkiewicz
fot.B.Wrzosek
fot.B.Wrzosek
fot.B.Wrzosek
fot.B.Wrzosek
fot.B.Wrzosek
fot.B.Wrzosek
fot.B.Wrzosek
fot.B.Wrzosek
fot.B.Wrzosek
fot.B.Wrzosek
fot.B.Wrzosek
fot.B.Wrzosek

Publikowane tutaj materiały i zdjęcia stanowią własność ich autorów, nie mogą być kopiowane oraz wykorzystywane bez ich zgody.
Strona niekomercyjna.