Polish Afrikaans Albanian Arabic Armenian Azerbaijani Basque Belarusian Bulgarian Catalan Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Filipino Finnish French Georgian German Greek Hebrew Hindi Hungarian Icelandic Indonesian Irish Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Macedonian Norwegian Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Swahili Swedish Turkish Ukrainian Vietnamese Welsh

OSDonate

Podoba Ci się nasza strona? Postaw nam piwo! :)

Kwota:
Typ: latające skrzydło
Rozpiętość: 1.00 m
Cięciwa: 270/140 mm
Powierzchnia skrzydła: 20.8 dm2
Waga do lotu: 275 g
Obciążenie płata: 13.2 g/dm2
Napęd: BL C20 (2050KV), LiPo 2s1p 610mAh
Śmigło: GWS 7x3.5
Profil: KFm4
Właściciel: Wojciech Szczęśniak

„Divinity” to model latającego skrzydła (plany dostępne na RC-Groups) cieszący się sporą popularnością, przede wszystkim ze względu na to, że jest wyjątkowo prosty w budowie a jednocześnie nieźle lata. Ja zainteresowałem się nim głównie z powodu zastosowanego tu nietypowego (szczególnie dla latających skrzydeł) profilu KFm4 (profil warstwowy). Od dawna nosiłem się z zamiarem wypróbowania tego rodzaju profilu, aby przekonać się, czy rzeczywiście dobrze spisują się one w depronowych modelach i na ile ich właściwości lotne odbiegają od tych z klasyczną aerodynamiką. Dostosowałem oryginalne plany (stąd nazwa Divinity WS, w skrócie DWS) pod kątem własnych wymagań - m.in. zmianie uległy wymiary (zmniejszyłem je pod kątem lepszego wykorzystania standardowej formatki depronu), zmodyfikowałem kształt tylnej części płata i dodałem mały kadłub, poprawiający „widzialność” modelu w powietrzu a także zmniejszający ryzyko uszkodzeń podczas lądowań w przygodnym terenie. Pierwsze czym zaskoczył mnie ten model - to szybkość z jaką go zbudowałem, a drugie, to dobre właściwości lotne jak na tak prostą konstrukcję. Ze względu na małe obciążenie powierzchni nośnej jest to teoretycznie model „slow fly”, ale testowałem go także podczas bardzo silnego wiatru i ku mojemu zaskoczeniu dawał sobie świetnie radę również w takich warunkach. Jednym słowem jest to bardzo interesująca konstrukcja, z jednej strony nietypowa jeśli chodzi aerodynamikę, z drugiej wyjątkowo tania i szybka w budowie, nadająca się do wykonania przez początkujących modelarzy (choć moim zdaniem nie nadaje się na pierwszy model RC). W kolejnych artykułach poświęconych DWS zamieścimy plany tej wersji i relację z budowy a także rozważania odnośnie specyfiki użytego tu profilu KFm4.

 


Publikowane tutaj materiały i zdjęcia stanowią własność ich autorów, nie mogą być kopiowane oraz wykorzystywane bez ich zgody.
Strona niekomercyjna.