Polish Afrikaans Albanian Arabic Armenian Azerbaijani Basque Belarusian Bulgarian Catalan Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Filipino Finnish French Georgian German Greek Hebrew Hindi Hungarian Icelandic Indonesian Irish Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Macedonian Norwegian Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Swahili Swedish Turkish Ukrainian Vietnamese Welsh

pozyczka online

OSDonate

Podoba Ci się nasza strona? Postaw nam piwo! :)

Kwota:
Typ: delta
Rozpiętość: 680 mm
Długość: 545 mm
Powierzchnia skrzydła: 16,8 dm2
Waga do lotu: 420 g
Obciążenie płata: 25 g/dm2
Napęd: EDF55-H300, BL ADH300L-3600kV, LiPo 3s1p 1300mAh
Śmigło: EDF 55m / 6 łopat
Profil: płaskowypukły - 1/2 NACA0010/NACA0012
Właściciel: W.Szczęśniak, P.Dutkiewicz, G.Filipek

Tango EDF to niskobudżetowy model mojej konstrukcji u układzie „delta”, zaprojektowany w celu wypróbowania napędu turbinowego. Konstrukcja w założeniu miała być lekka ale mocna (odporna na twarde lądowania) i jednocześnie prosta w budowie. Użyte materiały to styropian, depron oraz w małej ilości balsa i listwy sosnowe. Kolory pokrycia (taśma gospodarcza) kojarzą się z flagą argentyńską, stąd nazwa „Tango”. Ponieważ to czwarty model delty wykonany przez mnie, w tym trzeci wg własnego projektu, nie spodziewałem się (poza niewiadomą, którą był dla mnie napęd EDF) jakichś większych problemów z oblotem. Wszystkie założenia sprawdziły się w praktyce, Tango lata bardzo ładnie i z powodzeniem może służyć jako trener do poćwiczenia szybkich lotów np. przed budową modeli typ „Jet” z napędem turbinowym. To co mnie zaskoczyło, to dość duży zakres prędkości lotu. Model lata bardzo szybko (co jest dość naturalne dla tego rodzaju napędu), ale daje się lecieć również wolniej (choć jest to nadal dość szybko). Nieźle szybuje, pozwala to lądować przy wyłączonym silniku. W locie silnikowym „chodzi” idealnie za dłonią, nie ma tendencji do przepadania w zakrętach, jest dość stabilny zarówno podłużnie jak i poprzecznie. Na pokazanych niżej fotkach widać start z holu gumowego, ale startuje również wyrzucony z ręki z lekkim podbiegiem. Pilotaż wymaga minimalnego doświadczenia, chodzi o zdolność do prawidłowej i jednocześnie dość szybkiej reakcji. Wkrótce zamieścimy plany i szczegółową relację z budowy. [WS]


Publikowane tutaj materiały i zdjęcia stanowią własność ich autorów, nie mogą być kopiowane oraz wykorzystywane bez ich zgody.
Strona niekomercyjna.