Polish Afrikaans Albanian Arabic Armenian Azerbaijani Basque Belarusian Bulgarian Catalan Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Filipino Finnish French Georgian German Greek Hebrew Hindi Hungarian Icelandic Indonesian Irish Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Macedonian Norwegian Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Swahili Swedish Turkish Ukrainian Vietnamese Welsh

OSDonate

Podoba Ci się nasza strona? Postaw nam piwo! :)

Kwota:
Typ: aircombat
Rozpiętość: 0.89 m
Długość: 0.66 m
Powierzchnia skrzydła: 12.13 dm2
Waga do lotu: 536 g
Obciążenie płata: 44 g/dm2
Napęd: ASP 0.061
Śmigło: APC, Graupner 6x3
Profil: symetryczny
Właściciel: Grzegorz Filipek (model sprzedany)

Model firmy ACE został zakupiony w internetowym sklepie RCABC w postaci tzw. KITa (do samodzielnej budowy). Była to pierwsza samodzielnie zbudowana konstrukcja z prefabrykowanych elementów. Budował się łatwo i prosto głównie ze względu na uproszczoną i minimalistyczną konstrukcję. Skrzydło styropian, kadłub "puszka" z balsy. Pierwsze próby ulotnienia nie powiodły się co właściwie nie dziwi. Nie miałem wtedy większego pojęcia o regulacji silników spalinowych oraz wielkiego znaczenia masy przy tak małych rozmiarach - po prostu model był za ciężki, głównie z powodu wyposażenia (wtedy serwa Hitec HS-81) oraz ciężkiego pakietu NiCd. Ponieważ nie udało mi się ostatecznie nim polecieć oddałem go w ręce kolegi by miał na czym poeksperymentować i jak się później okazało przelewając silnik zgiąłem w nim korbowód co spowodowało znaczny spadek mocy silniczka i było dodatkową przyczyną nieudanych prób startu. Model po 2 latach wrócił do mnie i przeszedł lekką renowację. Zmieniłem też mu na sprawny silniczek. Lata podobnie jak ME-109 - jak pocisk, ale z powodu wagi lądowanie nim jest bardzo łatwe.


Pierwsze życie modelu. Na lotnisku ...
Pierwsze życie modelu. Na lotnisku ...
Pierwsze życie modelu. Odpalamy silnik.
Pierwsze życie modelu. Sukces i lot na nie w pełni sprawnym silniku.
Model obecnie. Tankowanie.
Tereska (żona Piotrka) prezentuje odrodzony model.

2008-09-06 Lot "na patelni" (w b. upalny dzień)

Publikowane tutaj materiały i zdjęcia stanowią własność ich autorów, nie mogą być kopiowane oraz wykorzystywane bez ich zgody.
Strona niekomercyjna.